Algemene Voorwaarden

Artikel 1. Identiteit

Wij zijn ‘WebServiceDienst’
Via webservicedienst.nl komt u bij ons terecht. Liever persoonlijk bij ons langskomen?
U vindt ons op onderstaand adres.
Hoofdstraat 20
7811 EP Emmen

u

Artikel 2. Definities

  • WebServiceDienst: Dat zijn wij. U mag ons ook ‘de rechtspersoon WebServiceDienst’ noemen. Zelf houden we het liever bij WebServiceDienst. Lekker kort.
  • Klant: Iedere natuurlijke of rechtspersoon die om wat voor reden dan ook vanuit
    zijn beroep of bedrijf een contract aangaat met WebServiceDienst.
  • Producten: Alle goederen die door WebServiceDienst via de websites worden verkocht.
  • Diensten: Alle diensten die WebServiceDienst via de website aanbiedt.
  • De website(s): De websites en/of handelsnamen die samen of afzonderlijk door
    WebServiceDienst beheerd worden en door ons zijn ingeschreven bij de Kamer van
    Koophandel.
  • Dag: Gewoon, een kalenderdag.
u

Artikel 4. Offertes en aanbiedingen

  • Al onze offertes en aanbiedingen zijn vrijblijvend. Behalve als we in de offerte een
    termijn voor aanvaarding hebben gezet. Een offerte of aanbieding vervalt
    automatisch wanneer we het bestelde product of de dienst niet meer aanbieden.
    Ondertekent u de offerte niet binnen 14 dagen? Ook dan vervalt deze. Een
    offerte is eenmalig. Voor toekomstige overeenkomsten kunt u dus niet uitgaan
    van dezelfde afspraken.
  • Staan er fouten in de offerte als gevolg van een vergissing of verschrijving, dan
    kunt u ons daar niet op vastpinnen. Sorry, foutje!
  • Alle prijzen in een offerte of aanbieding zijn exclusief BTW. Ook andere heffingen
    van overheidswege en de kosten die bovenop de offerte komen vallen
    Hier buiten. Daarmee bedoelen we dus ook reis-, verzend- en
    administratiekosten: die staan er niet in. Tenzij we anders aangeven natuurlijk.
  • Gaat u niet met alle onderdelen in de offerte akkoord? Dan hebben we geen
    overeenkomst. Tenzij we aangeven dat dat wel zo is.
  • We houden niet van half werk, dus komen we niet een gedeelte van de afspraak
    na tegen een deel van de afgesproken prijs. Aanbiedingen of offertes gelden ook
    niet automatisch voor toekomstige bestellingen.
  • We zetten alles zwart op wit, dus ook onze overeenkomsten komen alleen
    schriftelijk tot stand.
  • De foto’s op de website komen grotendeels overeen met onze diensten en
    producten. Wijkt een afbeelding of kenmerk toch af van het daadwerkelijke
    product? Dan zijn wij niet aansprakelijk.
  • Voor we met elkaar in zee gaan, willen we graag zeker weten dat we allebei onze
    afspraken na kunnen komen. Daarom nemen we een bestelling pas in
    behandeling na volledige betaling van voorgaande bestellingen.
  • Producten of product hoeveelheden die speciaal voor een bestelling zijn
    ingekocht, kunt u helaas niet terugsturen.
  • Leveren we op rekening? Dan gaan we ervan uit dat u ons op de hoogte houdt van financiële informatie over uw bedrijf wat van invloed kan zijn op onze zakelijke relatie.
  • We zeggen niet altijd waarom we een opdracht of bestelling weigeren. Daarom
    vinden we ook een reden.

 

u

Artikel 6. Overeenkomsten

  • Vanuit WebServiceDienst mogen we altijd de levering uitstellen of de overeenkomst
    ontbinden, op een moment dat wij dat willen. We betalen in dat geval geen
    schadevergoeding. Dit doen we natuurlijk niet zomaar, maar kan voorkomen als:
    a. U de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet helemaal of niet op tijd
    nakomt .
    b. We na het sluiten van de overeenkomst denken dat u uw verplichtingen
    niet na kunt komen.
    c. U gevraagd is om aan te tonen dat u aan uw verplichtingen voor de
    overeenkomst kunt voldoen, maar wij hiervan geen of te weinig bewijs
    voor krijgen.
    d. Door vertraging van uw kant wij de gemaakte afspraken niet meer na
    kunnen komen.
  • WebServiceDienst mag ook de overeenkomst met onmiddellijke ingang ontbinden indien
    het onmogelijk is voor WebServiceDienst om te kunnen leveren.
  • Wordt de overeenkomst ontbonden? Dan kunnen wij onze vorderingen meteen
    opeisen. We behouden onze aanspraken zoals die in de Wet en in onze
    overeenkomst staan.
  • Hebben we een overeenkomst voor onbepaalde tijd? Dan kunnen wij de
    overeenkomst opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Maar dat kunt u
    natuurlijk ook. Tenzij we dit anders hebben afgesproken van tevoren. Als we een
    contract hebben voor een bepaalde tijd, dan kan alleen WebServiceDienst opzeggen, met
    een opzegtermijn van 14 dagen.
  • Als we de overeenkomst tussentijds opzeggen, overleggen we natuurlijk wel even
    over de nog uit te voeren taken. Is de opzegging aan u toe te rekenen? Dan zijn
    de kosten voor uw rekening.
  • We hopen van niet, maar het kan gebeuren dat u in zwaar weer terecht komt.
    Denk hierbij aan liquidatie, (aanvrage van) surséance van betaling of
    faillissement, beslaglegging, schuldsanering of een andere omstandigheid
    waardoor u niet langer vrijelijk over uw vermogen beschikt. In zo’n geval mogen
    wij onze overeenkomst met u per direct opzeggen of een bestelling of
    overeenkomst annuleren. Hierbij zijn wij niet verplicht om u te betalen of een
    schadevergoeding of schadeloosstelling te betalen. Onze vorderingen op u zijn in
    zo’n geval onmiddellijk opeisbaar.
  • Annuleert u (gedeeltelijk) een geplaatste bestelling? Dan brengen we u de
    daarvoor bestelde of gereedgemaakte producten in rekening. Hierbij horen ook
    eventuele afvoer- en afleveringskosten daarvan en de gereserveerde arbeidstijd.
    Tenzij zich een situatie heeft voorgedaan zoals omschreven in artikel 5.4.
u

Artikel 3. Toepasselijkheid

  • Deze Algemene Voorwaarden Zakelijk (‘Algemene Voorwaarden’) zijn exclusief
    van toepassing op en onderdeel van elk aanbod van WebServiceDienst en op elke
    overeenkomst tussen u en ons.
  • Naast deze Algemene Voorwaarden kunnen aanvullende voorwaarden gelden
    voor bepaalde producten en diensten. Dat geven we dan natuurlijk wel netjes
    aan. Zijn er verschillen tussen de algemene en aanvullende voorwaarden? Dan
    kunt u uitgaan van de aanvullingen. Tenzij we anders aangeven natuurlijk.
  • De klant kan alleen van een of meerdere bepalingen afwijken wanneer we het
    hier allebei mee eens zijn. Dat zetten we dan ook meteen even zwart op wit. Wel
    zo handig.
  • De Algemene Voorwaarden van de klant zijn niet van toepassing. Tenzij we
    aangeven dat dit wel zo is.
  • WebServiceDienst mag op ieder moment de Algemene Voorwaarden wijzigen of aanvullen voor toekomstige bestellingen. Natuurlijk laten we u dit binnen een redelijke termijn weten, dat vinden we wel zo netjes. De gewijzigde voorwaarden zijn
    bindend vanaf de datum die wij aangeven.
  • Wilt u de Algemene Voorwaarden nog eens rustig nalezen? Dat snappen we.
    Daarom kunt u ze altijd gratis opvragen. Stuur daarvoor een mail naar
    [email protected] of kijk op onze website.
  • Door onze websites te gebruiken of een bestelling te plaatsen, gaat u akkoord
    met de Algemene Voorwaarden. Dat betekent ook dat u instemt met alle rechten
    en plichten zoals die op onze website staan.
  • Deze Algemene Voorwaarden gelden voor alle klanten
u

Artikel 5. Levering: termijnen, uitvoering en wijziging

  • Klant is koning. Daarom doen we het ontvangen, leveren en uitvoeren van
    bestellingen natuurlijk zorgvuldig. En met uw beoordeling van aanvragen voor
    diensten gaan we altijd serieus om. Beloofd.
  • Binnen 1 dag nadat we een bestelbevestiging hebben ontvangen, nemen we uw
    aanvraag in behandeling.
  • We verzenden de bestelling naar het adres dat u heeft opgegeven toen u de
    bestelling plaatste. Dat kan via de website, op de offerte of op de bestelopdracht
    gedaan zijn.
  • Bestellingen die op voorraad zijn, leveren we zo snel mogelijk. Loopt de
    bezorging vertraging op, of kunnen we de bestelling gedeeltelijk of zelfs helemaal
    niet leveren? Dan laten we u dit natuurlijk zo snel mogelijk weten en kunt u de
    bestelling zonder extra kosten annuleren.
  • We doen er alles aan om altijd binnen de genoemde leveringstermijn te
    bezorgen. Soms lukt dit helaas niet. De termijnen die wij in de overeenkomst
    gezet hebben, zijn dan ook vrijblijvend. Kunnen we hier niet aan voldoen? Dan
    geeft dit u niet het recht de overeenkomst te ontbinden. Als we denken dat we de
    leveringstermijn niet halen, laten we dit u natuurlijk zo snel mogelijk weten en
    gaan we samen op zoek naar een oplossing.
  • Wilt u graag dat uw bestelling op een andere manier dan via onze bezorgopties
    en koeriers wordt bezorgd? Geen probleem. De verzendkosten zijn in dat geval
    wel voor uw eigen rekening.
  • Moet uw bestelling naar het buitenland? Dan overleggen we dit graag met u.
    Zendingen naar het buitenland doen we altijd ex works.
  • We laden een bestelling graag uit, maar dat is wel voor uw rekening en op uw
    eigen risico.
  • Soms kunnen we niet uw hele bestelling in één keer bezorgen. Gelukkig hebben
    we in zo’n geval het recht om diensten of producten in verschillende delen te
    Bezorgen.
  • Wij brengen uw bestelling waar u wilt, zorgt u er dan voor dat er voldoende
    plaats is voor de levering? Daarnaast is het belangrijk dat we de plek goed
    kunnen bereiken. In sommige gevallen moeten de producten opgeborgen
    worden. Dit gebeurt op uw risico.
  • Is er een afwijking in de levering, hoeveelheden of specificaties? Samen komen
    we vast tot een oplossing. U moet in dat geval wel nog steeds de factuur betalen.
  • Weigert u als klant producten of diensten, of komt u uw afspraak voor de levering
    niet na? Dat vinden we jammer. In dat geval heeft WebServiceDienst het recht om de
    overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen. Of om direct over de
    producten te beschikken. De schade en/of kosten die zijn gemaakt door deze
    situatie kunnen we verhalen op de klant. Denk hierbij aan vervoerskosten en
    opslagkosten.Artikel 6. Contractduur, opschorting, ontbinding en (tussentijdse) opzegging van de overeenkomst
u

Artikel 7. Betaling en incassokosten

  • We verwachten uw betaling binnen de termijn die wij aangegeven hebben. En in
    de valuta die wij hebben gefactureerd. Zijn dat euro’s? Dan gaat het helaas niet
    lukken met dollars. WebServiceDienst kan per levering of bestelling factureren en de
    betalingstermijn wijzigen. Dat kan ook betekenen dat we een betaling vooraf
    Instellen.
  • Betaalt u de factuur niet op tijd? Dan zien wij dat als verzuim en bent u ons 8%
    rente per jaar verschuldigd. Tenzij de wettelijke handelsrente hoger is, in dat
    geval moet u die betalen. De rente over het verschuldigde bedrag berekenen we
    vanaf het moment dat u in verzuim bent totdat u het bedrag hebt betaald. Het
    bedrag van de openstaande facturen wordt ook verhoogd met een vastgestelde
    vergoeding van 15% van de openstaande bedragen met een minimum van € 50,-
    per onbetaalde factuur. Daarnaast kan WebServiceDienst ook de daadwerkelijke geleden
    schade en gemaakte kosten opeisen.
  • Zijn wij een bedrag aan u verschuldigd? Dan mogen we dit verrekenen met elk
    bedrag dat wij nog van u tegoed hebben. Andersom kan dit helaas niet.
  • Heeft u bezwaar tegen de hoogte van een factuur? Dan moet u alsnog betalen,
    zolang we er nog niet uit zijn.
  • Komt u niet of niet op tijd uw verplichtingen naar ons na? Dan komen alle kosten
    die wij maken om het bedrag alsnog te krijgen voor uw rekening. Ook de
    eventuele gerechtelijke kosten, als we hier bijvoorbeeld een advocaat voor nodig
    Hebben.
  • Op rekening bestellen? Dat kan. Maar wel alleen met onze goedkeuring. De
    betalingstermijn stellen wij vast. Deze kunnen we wijzigen wanneer wij dat willen,
    hier valt ook het instellen van betaling vooraf onder.
  • We mogen op elk moment uw kredietwaardigheid onderzoeken. Natuurlijk
    houden we ons hierbij altijd aan de wet. Op basis van de uitkomst van zo’n
    onderzoek, kunnen we aanvullende voorwaarden aan u opleggen. Denk hierbij
    aan bijvoorbeeld bankgaranties.
  • WebServiceDienst mag kredieten en betalingen achteraf op rekening wijzigen. Hiervoor
    hoeven we geen reden op te geven.

Kopen op rekening

  • Als u van WebServiceDienst op rekening mag bestellen, maakt u bij elke bestelling gebruik van de aan u toegewezen identificatiemiddelen zoals accountnaam, paswoord of andere codes.
  • WebServiceDienst is nooit aansprakelijk voor verlies, diefstal, misbruik of verkeerd gebruik van deze identificatiemiddelen. U meldt dit meteen bij WebServiceDienst.
  • U weet dat WebServiceDienst niet de veiligheid van het internet kan garanderen, hoe graag we dat ook zouden willen. U weet ook dat de mogelijkheid bestaat dat gegevens die
    u naar ons stuurt met een identificatiemiddel kunnen worden opgevangen en vervalst door anderen.

Artikel 8. Eigendomsvoorbehoud

  • De producten die wij u leveren, blijven van ons totdat u alle afspraken die we
    gemaakt hebben bent nagekomen. Denk hierbij aan de betaling, rentes of andere
    Kosten.
  • Valt een product dat wij geleverd hebben onder eigendomsvoorbehoud? Dan
    mag u dit product niet doorverkopen of als betaalmiddel gebruiken. U mag het
    ook niet afgeven als onderpand of een ander recht op een product laten vestigen.
  • We gaan ervan uit dat u als klant er alles aan doet om de eigendomsrechten van
    WebServiceDienst veilig te stellen. Dat betekent dat u de producten die onder
    eigendomsvoorbehoud vallen, bewaart op zo’n manier dat deze nog steeds
    herkenbaar van WebServiceDienst zijn. U mag in dit geval herkenningstekens op het
    product of de verpakking niet verwijderen, beschadigen of onduidelijk maken.
  • Als er om wat voor reden dan ook beslag gelegd wordt op uw vermogen of op
    producten die wij onder eigendomsvoorbehoud geleverd hebben, moet u als
    klant ons hiervan op de hoogte stellen. Kunt u uw betalingsverplichtingen niet
    nakomen? Dan bent u verplicht om op eigen kosten de producten die nog van
    ons zijn, aan ons terug te geven.
  • Heeft u producten in beheer die van WebServiceDienst zijn? Dan bent u verplicht deze te
    verzekeren tegen brand, diefstal, ontploffings- en waterschade. De polis willen
    we ook even zien voor de zekerheid. Bij een uitkering van de verzekering, hebben
    wij recht op onze penningen. En als dat nodig is, verwachten we natuurlijk dat u
    Meewerkt.
  • Als we de eigendomsrechten die we in dit artikel uitgelegd hebben willen
    gebruiken, dan verwachten we toestemming van u te krijgen. Hier hoort bij dat u
    ons vertelt waar de producten zijn en ons toegang geeft tot die plek.

Artikel 9. Garanties, onderzoek en klachttermijn

  • Alle producten die wij aan u leveren, werken zoals u redelijkerwijs mag
    verwachten. Zolang u ze gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn, natuurlijk. De
    garantie die we in dit artikel uitleggen, is van toepassing op producten die
    gebruikt worden in België. Gebruikt u de producten buiten België? Dan kunnen
    wij afwijkende garantie- en andere voorwaarden stellen.
  • De garantie die we in dit artikel noemen, is de fabrieksgarantie die de fabrikant
    van het product levert. Tenzij we samen iets anders hebben afgesproken.
  • Gebruikt u het product op de verkeerde manier? Dan komt de garantie te
    vervallen. Dit geldt ook als u het product na de houdbaarheidsdatum gebruikt,
    het verkeerd opslaat of niet goed onderhoudt. Ook als er omstandigheden zijn
    waar wij geen invloed op hebben, kunnen we u helaas geen garantie bieden.
    Denk hierbij bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden.
  • We verwachten van u als klant dat u zelf de producten die wij bij u brengen
    onderzoekt, om te kijken of alles wat we afgesproken hebben klopt.
  • Zijn er zichtbare gebreken aan de producten die u van ons ontvangt? Dan moet u
    dit binnen 3 werkdagen aan ons melden. Doe dit alstublieft schriftelijk en zo
    gedetailleerd mogelijk. Niet zichtbare gebreken moeten binnen 5 werkdagen
    schriftelijk doorgegeven worden. Doet u dit niet? Op een later moment kan dit
    helaas niet meer.
  • Meldt u een gebrek aan uw product(en) op tijd? Dan moet u alsnog betalen.
    Natuurlijk gaan we er alles aan doen om het probleem op te lossen. Maakt u
    geen tijdige melding? Dan gaan we ervan uit dat u de producten aanvaardt.
  • Is uw melding te laat? Helaas. Dan heeft u geen recht meer op herstel, vervanging
    of schadeloossteling.
  • Zijn we het met elkaar eens dat uw product niet werkt zoals u zou mogen
    verwachten én heeft u dit tijdig gemeld? Dan vervangen wij het geretourneerde product zo snel mogelijk nadat we de retourzending ontvangen hebben. Als we
    het product niet kunnen vervangen of herstellen, krijgt u van ons een vergoeding.
  • Blijkt uw klacht ongegrond? Dan zijn de kosten die wij gemaakt hebben voor
    onderzoek voor uw rekening.
  • Als de garantietermijn verlopen is, zijn alle kosten voor herstel of vervanging voor
    de klant. Dit geldt ook voor administratie-, verzend- en voorrijkosten.
  • Hebben we een product of materiaal speciaal voor u gemaakt of ingekocht? Dan
    nemen wij dit nooit terug.
  • Als u zelf schade aan een geretourneerd product heeft veroorzaakt, nemen wij
    dit niet retour. De kosten die hieraan verbonden zijn, zult u moeten betalen. Een
    retourzending moet verkeren in dezelfde staat als dat wij het product geleverd
    hebben. Alle producten met een seal- of blitzerverpakking mogen alleen
    ongeopend geretourneerd worden. Deze producten worden natuurlijk wel retour
    genomen als de tekortkoming van het product pas zichtbaar wordt na het
    openen van de verpakking.

Artikel 10. Aansprakelijkheid

  • Komen wij de afspraken die we samen gemaakt hebben niet na? Dan is onze
    aansprakelijkheid beperkt zoals we in dit artikel aangegeven hebben.
  • Hebt u onjuiste of onvolledige gegevens met ons gedeeld? Dan zijn wij niet
    aansprakelijk als hierdoor schade ontstaat.
  • Onze aansprakelijkheid is in alle gevallen nooit hoger dan de factuurwaarde van
    het deel van de bestelling waar we aansprakelijk voor zijn.
  • En onze aansprakelijkheid is nooit hoger dan het door de verzekeraar
    uitgekeerde bedrag in dat specifieke geval.
  • Wij zijn alleen aansprakelijk voor directe schade.
  • Wat dat dan is, directe schade? Hierbij kunt u denken aan de redelijke kosten om
    de oorzaak en omvang van de schade vast te stellen. Of de kosten die u maakt
    om onze gebrekkige prestatie te laten voldoen aan de afspraak of de kosten die u
    maakt ter voorkoming of beperking van schade. Dit geldt alleen als u aantoont
    dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade.
  • Wij zijn nooit aansprakelijk voor indirecte schade. Bij indirecte schade kunt u
    denken aan gederfde winst, verlies van goodwill, reputatie, handel of contracten,
    gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
  • Bent u zelf verzekerd tegen de schade die u heeft opgelopen? Dan zijn wij niet
    aansprakelijk.
  • Hebben wij de schade met opzet veroorzaakt of zijn we bewust onvoorzichtig
    geweest? Dan zijn wij wel aansprakelijk voor schade.

 

Artikel 11. Risico-overgang

  • Vanaf het moment dat wij de producten of diensten geleverd hebben, loopt
    WebServiceDienst geen risico meer. Het risico is vanaf dat moment voor u.
  • Kan de levering van de producten niet plaatsvinden en is dat uw schuld? Dan
    draagt u het risico. Dit geldt vanaf de oorspronkelijke leveringsdatum zoals wij
    die aan u doorgegeven hebben.3. Hebben wij de producten of diensten geleverd op het door u opgegeven adres?
    Dan lopen wij geen risico meer.

Artikel 12. Overmacht

  • In het geval van overmacht hoeven wij ons niet aan onze verplichtingen te
    houden naar u toe. Dit mogen we zolang er sprake van overmacht is.
  • Wat verstaan we precies onder overmacht? Elke van onze wil onafhankelijke
    omstandigheid en/of onvoorzienbare omstandigheid waardoor het nakomen van
    onze naar de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd. Dat is juridisch voor:
    a. stakingen
    b. ziekte onder personeel
    c. brand, overstroming
    d. waterschade
    e. oorlogen en opstanden
    f. export- en/of importbeperkingen
    g. bedrijfsstoringen
    h. energiestoringen
    i. storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte
    communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn
    van de website.
    j. niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde
    derden
    k. het ontbreken van via overheidswege te verkrijgen vergunningen.

Artikel 13. Intellectuele eigendom

  • Alle rechten van intellectuele eigendom liggen bij ons, onze toeleveranciers en
    andere rechthebbenden.
  • Wat is dat dan, intellectueel eigendom? U kunt hierbij denken aan octrooi-,
    auteurs-, merk-, tekeningen- en modellenrechten, methoden en concepten.
  • Als klant mag u geen gebruik maken van ons intellectuele eigendom. Dus ook
    geen wijzigingen hierin aanbrengen. Tenzij het gaat om privégebruik van het
    Product.

Artikel 14. Geheimhouding

  • Het kan gebeuren dat u vertrouwelijke informatie hoort of ziet bij het sluiten van
    een overeenkomst. Als u redelijkerwijs kunt vermoeden dat deze informatie
    vertrouwelijk is, mag u dit niet bekend maken. We gaan ervan uit dat u dit op
    geen enkele manier doet en dat u dit tot 2 jaar na de overeenkomst stilhoudt.
  • Er zijn een paar uitzonderingen op de geheimhoudingsplicht:
    a. Als u de informatie al in uw bezit of ontwikkeld had voordat u het van ons
    ontving. Tenzij u wist dat de informatie vertrouwelijk was.
    b. Als de informatie al algemeen beschikbaar of bekend is op het moment
    dat u de informatie ontvangt.
    c. Als u de informatie heeft verkregen van een andere partij, zonder dat
    hierbij de wettelijke regelgeving voor geheimhouding geschonden wordt.d. Als de informatie bekendgemaakt moet worden volgens een wettelijk
    voorschrift. Ook als u een verzoek krijgt van een bevoegde rechter of
    overheidsinstantie, wettelijke of zelfregulerende instantie, mag u de
    informatie delen.
  • Geen van de partijen geeft persberichten uit. Dat betekent ook dat u niet in het
    openbaar vertelt over onze samenwerking, zonder dat wij hier toestemming voor
    hebben gegeven. Tenzij u dit moet van een wettelijk bevoegde instantie.

 

Artikel 15. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  • Het is misschien een open deur, maar voor de zekerheid zetten we het nog even
    zwart op wit: op alle aanbiedingen en overeenkomsten is uitsluitend Nederlands
    recht van toepassing.
  • Het Weens Koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten. Daar doen we dus niet aan.
  • We hopen niet dat het gebeurt, maar mocht er onenigheid ontstaan tussen u en
    WebServiceDienst op basis van een aanbieding of overeenkomst, dan wordt dit geschil
    voorgelegd aan een rechter. Niet zomaar een rechter, maar de bevoegde rechter
    van de plaats waar de statutaire zetel van WebServiceDienst gevestigd is. Dat is juridisch
    voor ons adres. Is er sprake van een dwingende wetsbepaling waardoor er een
    andere rechter aangewezen wordt? Dan wordt het aan die aangewezen rechter
    voorgelegd.
/

Artikel 16. Deelbaarheid

  • Als een bepaling in deze Algemene Voorwaarden onwettig, nietig of om enige
    andere reden niet afdwingbaar is, dan wordt deze voorwaarde afgescheiden van
    de Algemene Voorwaarden. Dit beïnvloedt niet de geldigheid en afdwingbaarheid
    van de overige bepalingen. Die blijven onverminderd van kracht. Partijen zullen al
    het mogelijke doen om een eventuele ongeldige bepaling te vervangen door
    bepalingen die wel van kracht zijn.

Artikel 17. Overdracht

  • Wilt u uw rechten en verplichtingen uit onze overeenkomst en deze Algemene
    Voorwaarden overdragen aan anderen? Dan heeft u hier schriftelijke
    toestemming van ons voor nodig.
  • Wij kunnen alle rechten en verplichtingen uit onze overeenkomst en deze
    Algemene Voorwaarden overdragen aan anderen. Natuurlijk laten we u dit wel
    even weten.

Artikel 18. Verklaring van afstand

  • Wij doen nooit afstand van onze rechten. Ook niet als wij onze rechten niet of
    vertraagd uitoefenen

Nog Vragen?