SEO Agency

Een SEO Agency helpt je om je website goed onder de aandacht te krijgen en te houden. Het liefst ook nog eens bij je doelmarkt. Als je klaar bent om het lange termijn spel met Google, prospects en leads te spelen kan Webservicedienst je doorlopend bijstaan.

Zoekmachineoptimalisatie

Je website optimaliseren is het nastreven van perfectie. Dat kan op vele vlakken, maar uiteindelijk draait het om de User Experience die weer zorgt voor de signalen die een partij als Google wil zien. Interactie met de website, een reële doorgebrachte tijd en inhoud die verband houdt met andere inhoud.

Een optimale website is als een puzzel van duizend stukjes die nagenoeg perfect in elkaar valt. SEO is technisch, creatief, logisch enzovoorts enzovoorts. Veelal richt men zich op 1 aspect van SEO om betere resultaten te behalen. Dat kan werken, waarschijnlijk is het ook merkbaar. Maar door de andere punten over het hoofd te zien of ongemoeid te laten laat je kansen liggen.

Bovendien is het wachten op een concurrent die wél meerdere optimalisaties doorvoert op de website om je zo voorbij te streven. De beste manier is dus alle aspecten die samen een geoptimaliseerde website maken te behandelen. En dan zo goed als binnen je mogelijkheden ligt, dan heb je een duidelijke streep voor en zul je hoger in de zoekresultaten terechtkomen.

Mens-optimalisatie

Als je een SEO Agency in de arm neemt zal het meestal gaan over Google en hoe je hoger in de resultaten komt die de zoekmachine aan haar gebruikers laat zien. Eigenlijk is dat niet de kern van SEO, het draait erom de bezoeker van je pagina een zo goed mogelijke ervaring te bezorgen. Die bezoeker geeft door zijn gedrag dan weer allerlei signalen af die Google interpreteert.

Sommige signalen zijn positief, andere signalen zijn negatief. Google weegt deze signalen zwaar, het wil immers dat men veelvuldig gebruikt maakt van haar algoritme en dat gebeurt wanneer Google zelf, ook de beste gebruikerservaring biedt. En dat doen ze, tenminste, als 40.000 zoekopdrachten per seconde een positief signaal vormen.

Gebruikerservaring dus, of UX (User Experience) zoals de internetjongens zeggen (zeggen wij ook). Hoe creëer je dat? Door te testen, krijg je website in beeld bij zoveel mogelijk mensen die bij jouw doelgroep horen, doe A/B tests, houd een enquête, of vraag het gewoon rechtstreeks. Wanneer je patronen in de feedback kunt ontdekken is duidelijk wat verbeterd moet worden en wat juist niet.

Technische SEO

Als Agency wil Webservicedienst natuurlijk geen half werk leveren, ook de onderliggende techniek van je website is van groot belang. Immers, een website die optimaal draait op een optimale server met optimale configuratie vertaalt zich weer in die UX die we zo actief najagen. Naadloos, snel, natuurlijk. Een flow die je meeneemt van A, naar B, C en eventueel verder. Wij hebben gekozen voor Vultr vanwege de indrukwekkende statistieken die we terugkrijgen bij geautomatiseerde tests.

Door gebruik te maken van de LiteSpeed webserver kunnen we bovendien heel veel bezoekers, tegelijkertijd verwelkomen op onze websites, die allemaal een soepele ervaring hebben. Voor onze klanten kunnen we dat ook realiseren, zonder dat ze zelf hoeven te knoeien met allerlei instellingen. For the record, als je de server en website verkeerd afstemt krijg je een averechts effect.

Zelf je website testen? GTmetrix geeft je de meest gedetailleerde resultaten. Een alternatief is Pingdom Tools van Solarwinds. Geen idee wat de resultaten allemaal betekenen en/of hoe je problemen kunt verhelpen? Stuur ons even een e-mail en we vertellen je precies wat we voor jou en je website kunnen doen. Meer contactmogelijkheden vind je op de contactpagina.

Vergeet de afbeeldingen niet

De meest gemaakte fout in SEO: de afbeeldingen vergeten. Een goede SEO Agency zal deze fout niet maken, alle afbeeldingen moeten voorzien zijn van een beschrijvende "alt-tag" die aan de zoekmachine, browser en eventueel bezoeker duidelijk maakt wat op de afbeelding staat. Bovendien worden afbeeldingen onder andere op basis van de alt-tag geïndexeerd in Google Image Search. En als je website daar, naast de gewone Google zoekmachine, ook verschijnt, dan krijgen je andere zoekresultaten weer net even een extra zetje. Nooit vergeten dus!

Video? Gebruik YouTube (als het openbaar mag zijn)

Video is booming op het web, er zijn tal van redenen om video op je website te gebruiken. Ook voor SEO is video een goede tool om je website interessanter te maken voor mens en (zoek)machine. Video kijken betekent immers dat men langer op de pagina blijft waar de video zich bevindt en bovendien is een klik op de play knop een interactie op je website, een positief signaal dus.

De tweede zoekmachine

Misschien verrassend, maar na de nr.1 zoekmachine, Google, is de nummer 2 niet Bing of Yahoo, maar YouTube! Er wordt ongelooflijk veel tijd doorgebracht op het videoplatform van Google en dus ook veel gezocht door de immense database aan video's over de meest uiteenlopende onderwerpen. Hoe helpt dat jou, je website en je bezoekers? Dat zetten we even kort uiteen.

Stel: Je wilt video op je website gebruiken. Goed zo, slimme zet. Hoe dan? Vanuit ons perspectief en in het licht van ons onderwerp zo. Upload je video naar YouTube, maak er een duidelijke omschrijving bij van de inhoud (raak de kern) en voorzie je video van relevante tags op YouTube. Dan, kopieer de insluitcode, stukje HTML code, en plak deze op de goede plek op je website.

Gebruik de omschrijving die je op YouTube hebt gebruikt als tekst op je pagina en breidt deze uit met extra kopij waarin de tags die je eerder gebruikte voorkomen. Als je video inhoudelijk sterk is (YouTube analyseert de gesproken en tekst en transcribeert het) vergroot je je vindbaarheid aanzienlijk. Goed gevonden in zoekmachine nr.1, Google, alsmede in zoekmachine nr.2, YouTube. Goed bezig!

SEO Agency uit Emmen

We zijn gevestigd in Emmen en de meerderheid van onze cliënten komt uit dezelfde regio. We beperken ons echter niet tot deze regio, we spreken immers allemaal dezelfde taal binnen de landsgrenzen en bovendien kan onze verfrissende nuchterheid ook goed van pas komen voor jouw bedrijf en website. Benieuwd of we kunnen samenwerken? Boek een vrijblijvend consult en we komen er snel achter.


Meer van 

textmark-webservicedienst-logo
Algemene VoorwaardenPrivacybeleid
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram